lördag 1 juni 2019

1 juni 2019- Arvid 13 år!

 Så är det dags igen - Arvids födelsedag!
Temat är detsamma som vid många tidigare tillfället - Star Wars - rollspel!
I fjol var han ganska bestämd med att han inte ville ha några dekorationsgrejer. Sedan kvällen innan det var dags vart det ok med litet - men väldigt nedtonat.

Detta år tycker han att det kan vara kul med inramning igen - inte alltför mycket men vimplar, stollsryggskydd etc. Helt ok! 
Sådant värmer ett modershjärta!
 Gränsfall hade kanske varit en R2-D2- ballong. 
Något gick fel då jag beställde - det såg litet konstigt ut redan då jag öppnade det och ju mer jag blåste...denne gule farbror blir svår att förklara...😄
Vi i familjen firade honom redan igår kväll eftersom han ska ha party ikväll.
Han hade valt Caprese till förrätt
 Oxfilé och potatisklyftor till huvudrätt
 Jag gjorde en avokadoglass som efterrätt. Inget vidare god - den blev för...söt! 
 Det märks att han har blivit större - har blivit tryggare, fått mörkare röst. Är 2 cm kortare än mig nu... 
Det vart morgon.... 
 Arvid hade beställt hotellfrukost.  
 ...och paketöppning! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar