fredag 7 juni 2019

Dukning på Nationaldagen!

Det märks att det är sommar och ljust. Även om det har varit ett extremt intensivt schema under sista veckan, är det som om allt rinner av - man vaknar med en rejäl skopa energi, även då man har haft möjlighet att sova 5-6 timmar pga av diverse aktiviteter. Vintertid funkar det kanske 2-3 dagar, men sedan ÄR JAG TRÖTT!
Inte nu, jag tror att jag har snittat 5 timmars sömn under sista veckan ochjag känner mig fullständigt utvilad då jag vaknar.
Årstiden och att det faktum att det enbart är roliga saker som händer är nog svaret helt enkelt!
 
Vädret på nationaldagen var ju toppen så att sitta inne kändes inte som ett alternativ.
Jag dukade med en gul och en blå linneduk och svarta tallrikar.
De blå servetterna (servettbrytning stjärnan) på den gula duken och vice versa. 
 1 gul blomma och 1 blad samt flaggan i varje vas.
Serpentiner i blågult över hela borden!
 
Närbild av servettbrytningen. Och besticken. Nysilver. Modell: Franska liljan. Förrättsbesticken var seriens fiskbestick - riktigt fina!!!!
 
Även inomhus var det pyntat inför dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar