söndag 23 juni 2019

Midsommarafton!

Arvid hade glidit iväg på firande och övernattning hos en kompis kvällen innan så vi andra tre traskade iväg till hembygdsgården utan honom. Litet tomt men samtidigt bra, barnen blir ju äldre och ska ju frigöra sig litet pö om pö. Men vi hade kanske inte varit fullt så avslappnade om vi vetat att de 5 killarna skulle sova över i ett för övrigt tomt hus. Utan föräldrar och med en stor pool. Nå de ÄR väldigt lugna killar och allt gick bra, men, ibland kanske det helt enkelt är bra att inte veta ALLT.... :)
 Lagom till han kom hem hade vi en liten dryckesprovning, jag hade köpt hem, de andra fick gissa...
...ganska låga poäng överlag om jag ska vara ärlig...
 Litet senare ordnade Sigrd en vinprovning till mig och Anders. Fråga mig inte varför men jag tyckte att vinet smakade chenin blanc. Men det brukar vi aldrig ha hemma. Jodå, Anders nickade.
Det var faktiskt rätt!!! Däremot var det från USA, jag hade gissat på Sydafrika, mest för att de har många viner på druvan.
 Kvällsmaten - kyckling och melon/fetaost sallad. 
 Sigrid hade bakat på eftermiddagen!
 Cupcakes! 
Suveränt gott. 

Själv har jag fastnat i en beroendeframkallande deckare - såååå obehaglig, men jag kan inte släppa den - har nu tom köpt den i strömmad version så att jag kan lyssna medan jag målar!
Så läser jag boken på morgonen/kvällen och lyssnar övrig tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar