söndag 25 augusti 2019

Dagen före dagen före skolstart....Frisör, Lasse Maja och Jump Yard...

Så här nära inpå skolstart kan det vara hög tid att passera frisören.
Arvid blev klar först! Snyggt!
Sigrid passade på att ta två ytterligare hål i öronen - nu har hon fyra totalt, varav tre i samma öra. Snyggt!
Sedan hade jag lovat att vi skulle ta oss till jumpyard i Barkarby. Men skulle vi inte kunna passa på att äta på Lasse Maja, som ju ändå ligger där? Anrik restaurang från 1671.
De serverar egentligen lunch mellan 12.00 till 13.30 (vi kom 13.45). Sedan var det snart fika för mötesdeltagare. Ville vi verkligen ha maten som hade stått ute sedan 12?
Det ville vi verkligen. För ett kraftigt rabatterat pris satte vi oss så till bords. Och åt tidernas godaste lunchbuffet!
Nu tog jag visst ingen bild, men den rostade blomkålssoppan....mmmm...
...allt var gott, men den tog jag om. Såååå god. Närmast beroendeframkallande. Sigrid backade också på den. Ska prova att göra hemma. Sällsamt god!
Här sitter vi och njuter....
...kanske att vi åt litet fort. Det var först senare som jag kände att det nästan var omöjligt att röra mig, så mätt var jag. Tidigare hade jag haft fullt sjå med att äta....
Vad passar bättre än ett studsmattepass på jumpyard efter detta?
Teknik och kanske också längd/tyngd gjorde att Sigrid var chanslös...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar