torsdag 17 oktober 2019

Min fantastiska vän och kollega C. skall sluta!

Imorgon för att vara exakt är det sista arbetsdagen för min vän och kollega C.
Han ska ju dessutom flytta till Schweiz så det blir ju omöjligt en daglig kommunikation.
 Servetterna hade jag förberett på kvällarna medan jag och barnen har tittat på långfilmer (av diverse kvalitet... :))
Det tog sina modiga timmar, vilket omöjligt hade gått på arbetstid. Och jag ville ju göra det fint.
 Nu var det bara att lägga sista handen på dem så fälldes de ut. Kandelabrarna hade jag också med hemifrån, liksom vimplarna och duken. Jag valde ett par kandelabrar som skulle gå att trycka in i mitt skåp innan de skulle användas (vi arbetar aktivitetsbaserat numera, inga fasta platser).
 Några andra kollegor hade fixat med allt annat både tårtor och frukter som de skar upp, eller lade på fat. Resultatet blev väldigt inbjudande. 
 Lampan var trasig INNAN jag började hänga upp vimplarna... 
 Han har varit i Sverige i fem år, på samma arbetsplats som jag i tre.
På den tiden har han hunnit bli vän med en hel del människor som nu ville komma och säga adjö!  
 Paketöppning! 
 Han hade skrivit ett jätterörande tacktal till oss alla som verkligen gick rakt in i hjärtat hos alla som lyssnade!
Han är verkligen en fantastisk människa som sänder ut så mycket glädje genom hela sitt väsen. Var han än hamnar så kommer han att vara välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar