fredag 6 december 2019

Min fikavecka och Sigrid sover över på skolan...

 Vi har varsin fikavecka. Denna vecka var min. Jag hade litet otur då enhetens matlagnings- tillika  bakningsproffs knockade oss alla med en helt suverän baklava. Förra veckan. Svårslaget.
Den var så god att kollegor från mellanöstern frågade om han möjligen hade ursprung därifrån. Han är från Karlstad...
Nå jag tänkte att baka är jag varken särskilt duktig på, eller road av.
Men det dukade bordet däremot...
Jag tog md vimplar att hänga över bordet...
12 stolryggsskydd i grönt och rött. 
...och vek ett större antal servetter som "medeltidsskon"
Som pricken över i:t blev dessutom bakverken både uppskattade och lyckade. Sigrid hjälpte mig med de flesta.
Efter fikat hade jag en liten snabbkurs i servettbrytning - de är så gulliga mina kollegor. 
 Jag har verkligen haft ett toppenår som har varit omgiven av dessa. 
 Väl hemma igen gick Sigrid runt med spänd förväntan - hon skulle sova över på skolan, tillsammans med alla andra femmor.
Jag fick följa med men så snart hon såg sina kompisar fick jag snällt lomma hem igen!
Lilla söta Sigrid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar