söndag 26 januari 2020

Middag hos våra vänner fam B-J i Uppsala


Lördag kväll och vi var bjudna till våra vänner D., P., A., och N B-J. Sigrid hade varit sjuk både under torsdagen och fredagen. Skulle vi avboka? Sigrid och Arvid sade redan på fredagen att om Sigrids feber inte försvann så ville de gärna testa att klara sig själva på lördag kväll. Jag gick och köpte snack pot (3 vardera) - deras favoritmåltid då de ska slänga ihop något själv. Febern höll i sig. Men de var vid gott mod. Vi sade att det skulle dröja till efter midnatt innan vi skulle återkomma (med kommunala färdmedel och promenader tenderar en Uppsala tripp att ta sina modiga 2,5 h enkel resa.) Och skulle de klara sig själva så måste detta vara ok - vi ville ju hinna träffa våra vänner som hade gjort iordning en fin middag, se på deras nya boende - och ha tid att faktiskt umgås. Det finns ju ett skäl till att man har de vänner man har - man trivs i deras sällskap och vill därför passa på att träffa dem när man väl ses. 
Arvid och Sigrid var väl införstådda med detta.
Jag tror att detta nästa steg i deras utveckling att få klara sig själva i 10 timmar var väldigt välkommet. Det hade funkat jättebra fick vi höra efteråt. Och de var på gott humör då vi väl kom hem. Vi kommer nog att få problem med att få med dem framöver - oavsett vad.
 Den 16 december i fjol flyttade de till en annan del av Uppsala. Helt nybyggt (denna gång också :)).
Otroligt fräscht med 3 meters takhöjd.
 De hade dukat så fint!
Jag måste tillstå att ha en riktigt avgränsad matrumsdel är något jag avundas dem!
Hela huset var väldigt luftigt.  
 Nya möbler var beställda. Lampan var ju en njutning i sig!  
 Amerikansk chardonnay.
De trivdes verkligen. Vilket märktes! 
 Efterrätten. Jag var jätteful - tyckte att den var så god att jag rätt som det var hade satt i mig hälften. Och jag märkte det nästan inte ens... 
Parets yngste son N. med sina föräldrar. Den äldre sonen A. är lika gammal som Sigrid. Det var ju synd att de inte var med. Men ibland funkar inte allt som man önskar. Tyvärr.
A. och hans klass hade för övrigt tävlat och gått vidare i Vi-i-femman. Det är några tävlingar kvar. Men oavsett, är det väldigt duktigt att alls komma med.
 Anders tar ofta ganska skakiga bilder. Detta tänkte han förändra med en slug placering av kameran. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga...
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar