söndag 5 april 2020

Tomtarbete

 Fjolårets idoga målande gjorde att rosenbuskarna fick utveckla sig som de ville. I år har vi inget att skylla på. Jag brukar påstå att jag/vi avskyr tomtarbete. Men riktigt sant är det nog inte. Känner vi bara att vi har tid och vädret är ok, känns det ganska bra att ta hand om tomten. Skönt att bli fysiskt trött - och de blir då vi av allt knipsande i rosenrabatten - vissa rosor har mer av rejäla stamkonstruktioner än banala grenar.
Vi började också prata ihop oss om eventuella sommarprojekt. Då resandet blir noll, känns det vettigt att sätta igång små projekt på tomten istället. Vi tycker båda om att ta i, det är det där eviga målandet och småduttande vid ogräsrensning som ingen av oss har mycket till övers för. Men att beställs ett flak jord och fördela ut på tomten med skottkärra - har vi gjort förr - och det funkar bra. Lagom finess för oss. Inga rabatter dock, rensa ogräs, nej så långt har inte vårt pånyfödda tomtarbetsintresse nått.
Väl inomhus var det dags att göra ett litet dagsverke på distanskursen! 
Distanskurserna borde se en enorm uppgång efter detta. Jag (och Anders) ser fördelarna med att slippa ta sig iväg till föreläsningssalar, här kan ju allt göras hemifrån och oftast vid tidpunkter som passar en själv. Otroligt tidseffektivt.
Och för att förhindra smittspridningen av på eventuella pandemier på det...
Fast om jag var i 20-års åldern....jag hade inte velat missa studentlivet. 
Var sak har sin tid helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar