torsdag 3 september 2020

Hösten 2020

Tänk att man skulle längta efter att få se denna vy - trapphuset på jobbet!
Vi är inte jättevälkomna där.
Och med tanke på att det idag inte finns något vaccin mot pandemin är det ju inte att orda så mycket om - tvärtom.
Längta och längta förresten - jag trivs fortfarande med att jobba hemifrån.
Att slippa pendla.
Jag märker dock att mitt behov av att träffa andra har ökat efter sommaren.
Och jag menar inte stora partyn eller sammankomster.
Jag menar mer de mer privata mötena.
De där man kan prata och ses i verkliga livet bara två eller några få personer.
Och det går det ju att lösa.
Sigrid och jag håller på att öva ett pianostycke gemensamt.
Jag önskar att jag kunde säga att jag lär henne, men det vore en lögn. 
Det är absolut hon som lär mig. 
Men hon har en angelägen elev.
Jag har inte spelat annat än "Stilla Natt" och "Hej tomtegubbar" under de senaste 20 åren så jag är ganska ringrostig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar