söndag 16 maj 2021

Vina Tondonia x3 och sommarmiddag utomhus med familjen H.

Denna middag har varit på tapeten ett bra tag.
Men så kom coronan emellan.
A. och jag har varit kollegor - numera är vi på olika avdelningar.
Förutom att han och hans fru, S., (som vi aldrig hade träffat tidigare) är väldigt trevliga är de dessutom duktiga på viner.
Och andra drycker.
A. studerade nyligen till sommelier på fritiden.
Bara för skojs skull.
S. är utbildad kock
Förutom biolog.
Spännande med människor.
Jag måste erkänna att mina kunskaper om olika druvor och viner har fallit litet i glömska sedan Anders och jag gick på dryckeskunskap (på distans) vid Örebro universitet för några år sedan.
Anders kunskaper är mer intakta.
Han har underhållit dem bättre än jag helt enkelt.
Både Anders och A. brukar hålla sig framme då vitvinsvarianten av Vina Tondonia släpps på Systemet. 
De är svåra att få tag i.
Riktigt svåra.
Den vita går åt inom minuten.
Ibland har de tur, ibland inte.
Kändes som en självklarhet att detta var vinerna för kvällen.
Det kommer mer om dessa senare...
Sigrid och kompis T. var med från början, men gled sedan vidare.
Arvid kom hem senare - han hade varit ute och cyklat till Drottningholm.
Punktering hade fördröjt hemkomsten.
Våra barn har blivit större.
A. och S. barn O. och E. var desto yngre, snart 5 respektive 7 år.
Jag hade nog tänkt mig dem som väldigt lugna då A. är det.
Och det var de - väldigt charmiga dessutom.
En otroligt trevlig eftermiddag/kväll.
Gästerna hade med sig ett vin.
Som Anders sannolikt kommer att skriva om senare...
Det enda vin som gick åt helt var den vita vina tondonian.
Resten väntade snällt på att helgen skulle fortskrida...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar