lördag 19 juni 2021

Kortspel under varma sommarkvällar....

 

Bland det som jag längtat mest efter, efter en lång mörk vinter, är dessa ljusa sommarkvällar - solen har legat på hela dagen och värmen ligger kvar i luften.
Vi brukar sitta på altanen och spela spel.
Denna gång blev det kort.
Vänd-tia och poker.
Det var först efter ganska många timmar som det började gå bra för mig.
Vilket förvånade både mig och Anders.
Vi har inte spelat så mycket kort i vår egna familj (Anders, jag, Arvid och Sigrid), men jag har skrutit ganska ogenerat om mina kortspelsdueller i whist under barndomen.
Med min syrra och mina föräldrar.
Min mamma var helt suverän på whist.
Och på att fuska...
Under gymnasietiden spelade jag ofta whist med mina föräldrar och en kompis. 
Kompisen ville uttryckligen spela med mina föräldrar. 
För mamma var verkligen som en värsta korthaj!
Nå jag var aldrig i närheten av min mammas nivå då det begav sig. 
Men på det stora hela var jag mer än ok.
Icke så längre!
Arvid tränar fortfarande 6-7 gånger i veckan.
Just nu deffar han.
Är otroligt noggrann med sitt matintag.

Ovan har han skrivit en inköpslista (jag har skrivit soppåsar - resten är hans matlista)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar