torsdag 16 september 2021

Vinbar: Vineriet på Roslagsgatan

Vi hade ett möte på kontoret idag som omväxling. Då passade Anders och jag på att ses efteråt. Testa olika vinbarer var ju på agendan redan före pandemin.
Nu ville vi testa ett, åtminstone för oss, nytt.
Jag hade först tänkt ett på Söder - men insåg att ska jag hinna promenera från kontoret och dit så var nog något i Vasastan lämpligare.
Vineriet, på Roslagsgatan 15, såg bra ut för ändamålet.
De hade bara 5 röda, 5 vita och 2 mousserande viner på glas.
Vilket kan tyckas vara litet litet för en vinbar.
Samtidigt var vinerna som vi testade riktigt, riktigt goda.
Och hela stället hörde till de med mindre utrymme - riskabelt då att korka upp alltför många viner.
Dessutom var miljön- sååå mysig.

 Denna höst har jag fått för mig att springa 7 km på lunchen räcker inte - jag ska gå minst 15000 steg om dagen. Inklusive de steg som ingår i de 7 kilometrarna dock! :)
Har lyckats upprätthålla detta under 3 veckor, men jag är tveksam till att det funkar i mörkaste december.
Nåväl, jag harvar på.
Och denna dag såg ju bra ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar