torsdag 6 januari 2022

En helt vanlig jullovsdag...


Sigrid tog sig iväg tidigt på morgonen. Hon och 3 kompisar skulle gå på Mall of Scandinavia (MOS). Döm min chock då jag, iförd pyjamas i färd med att fixa morgonkaffet, fick ovan meddelande!
De hade tagit sig till station där Sigrid hade fått en glasdörr i pannan. Någon sorts låsanordning på dörren gav ett djupt sår i pannan. Blodet sprutade.
Kvinnan i biljettluckan gav henne en servett och försökte få rent såret. Hon tyckte att de borde ta sig till närvården.
Väl där fick de hjälp ganska omgående.
Och Sigrid fick sys.
Hon hade dock inte svimmat, blivit yr eller spytt.
Då hon ringde ville hon få lov att ta sig till MOS.
Jag tyckte ju att jag inte ville straffa henne då hon ju handlat så förståndigt då olyckan var framme.
Men kunde de inte fika hemma ho oss istället?
Kände hon sig ändå inte litet väl svag efter incidenten?
Nope, det var ju MOS de ville till.
Jodå, hon fick.

Tillbaka från springrundan blev jag utmanad av Arvid på ett kunskapsspel.
Egentligen hade jag tänkt putsa nysilver.
Men hellre spelade jag ju med Arvid.
Så mysigt!

Strax kom både Anders och Sigrid hem.
Slutet gott, allting gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar