måndag 6 maj 2019

Rengöring av balkongräcken från alger, smaktest av olika smoothies och Sigrid bakar

Innan vi satte igång med dagens måste - en börda som vi har försökt hålla ifrån oss alldeles för länge, testade vi 3 olika kallpressade juicer/smoothies: hallon/äpple, ananas/kokos och jordgubb/banan. Bara jag visste vad som var i glasen. Alla gissade 2 rätt vardera, inte nödvändigt samtidigt. Bra! Kul att testa även annat än bara viner... :)
 Om jag hade prickat in handlingen av smoothisen bra, hade jag lyckats desto sämre med bananerna, jag trodde att jag hade beställt 11 st. Istället hade jag köpt 11 kg
Så det kan gå.
 Sedan kom vi inte undan längre.
Det var dags att tvätta bort alla alger från balkongräckena.
Visst ser man skillnad. Den övre bilden är en del som inte har behandlats, den undre har jag gnidit ganska mycket med algborttagningsmedlet.
 Det gick dock enklare än vad jag trodde. Det var svårare att komma åt på övervåningen så balkongerna ska vi hjälpas åt med idag (söndag).
 Sigrid fixade efterrätten, chokladbollar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar