tisdag 26 april 2011

Edla 80 år firas med en fyrarätters middag och flygande jakob till lunch

Vad vill Era åldrande mammor/mor- och farmödrar ha i present? Tid tillsammans tror jag står högst på de flestas agenda. Så även min mamma. Helst hemma hos sig själv om hon får välja helt själv och det får hon ju på sin stora dag.
Då vi kom hem till henne efter avslutad arbetsvecka vid helgens början väntade där en gigantisk smörgåstårta. Till efterrätt fick vi prinsesstårta gigantus. Smörgåstårtan var den godaste vi(Anders och jag) har ätit i sitt slag. Dessvärre var den beställd, varför receptet är höljt i dunkel.
Efter frukosten morgonen därpå, övertog vi köksregionerna. Anders började med en Flygande Jakob till lunch, klicka på namnet för recept. Ska jag vara helt ärlig var nog detta jubilarens egen favorit.Presentöppning under överinseende av två nyfikna barnbarn. Sedan var det så dags för fyra rätters
Gåslever på halstrad äppelskiva serverad på ett rostat bröd med potatismousse
Smördegsinbakad oxfilé med sallad
Osttallrik
Semlor
Jag skulle sammanfattningsvis vilja säga att det var en suveränt mysig helg och, hoppas jag, en perfekt födelsedagsfest med de nära och kära!!!!

2 kommentarer:

  1. Grattis Edla! Vilken fest ni bjöd på, förstår att det var mycket uppskattat!

    SvaraRadera
  2. Tack Pernilla. J, hon vart väldigt nöjd. -tror att även de isländska rariteterna hade gått hem en dag som denna!!
    :-D
    //Lena

    SvaraRadera