måndag 1 oktober 2018

Höstdukning!

 Egentligen var det blommorna som fick bestämma vilka färger dukningen skulle gå i. Det fanns bara halvdöda buketten i butiken jag passerade. endast en röd och en gul rosenbukett såg ut att vara någorlunda vid liv. Så de fick jag välja - blommor ville jag ju ha!
Grönt skulle passa bra tänkte jag och lade ut grön duk, gröna servetter och gröna ljus i kandelabrar och ljusstakar.
Porslinet är från Villeroy&Bosch och går i gult och grönt. 
Eftersom vi skulle laga mat tillsammans med den familj som skulle komma ville jag ha litet tom ytalängst ner på bordet. Bordsplatån fick därför inte breda ut sig i sin fulla längd på 184 cm. Mittersta sektionen (ca 1 m) fick ligga kvar i lådan. 
 Om jag får säga det själv är bordsplatån, eller bordspegeln, ett riktigt lyft för den mörkgröna duken - den kan bli väl mörkt annars.
Bordsplatån sprider ju ljuset på ett väldigt trevligt sätt!

2 kommentarer:

  1. Trevligt besök och fin höstdukning!
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad gulligt v dig att säga! Vi önskar dig detsamma!

      Radera