lördag 24 mars 2018

Dukning i gult och ljuslila

Så var det dags igen för en vinprovning med mina kollegor!
Eftersom påsken är i antågande kändes lila och gult lämpligt! 
Från taket hängde vimplar i lila och gult! 
 Vid en lunch i anslutning till Hötorget passade jag på att köpa tre blombuketter i lämpliga färger!
Dessa klippte jag av skaften på ca 10 cm och placerade i en jugendjardinjär.
 Måltiden skulle bestå av baguetter som man fick fylla på själv.
 Jag tänkte att alla dessa fruktknivar kanske skulle kunna komma till användning. Så blev det inte, men de blev vackra bordsdekorationer.
 Det låg två gula linedukar på bordet - med påskliljemönster.
 På stolsryggarna hade jag placerat ljuslila tygkronor - från ett av alla kalas vi har haft - mycket kommer till användning. 
 Mässingskandelabrarna hade ljus i gult och lila.
 
Servetterna var brutna som hucklen.  
 Eleganta sekelskiftesdamer som håller upp det mesta på bordet - har jag sagt att jag gillar jugend?
 
 Jag tror att Basilikan uppfattades mer som bordsdekoration än som något man kunde äta...
 
 Jardinjären nedan är sååååå fin. 
  Första flighten är upphälld. 
 
Var är gästerna? 

2 kommentarer:

  1. Wow, vad snyggt ni gjort!!!
    Hoppas ni hade det trevligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad gullig du är! Tack!! Om, vi hade....fortsättning följer...

      Radera