fredag 1 januari 2021

En glittrande nyårsdukning!

På med underduken.
Servetterna hade jag brutit kvällen innan och lagt under tyngder för att vikningarna skulle komma till sin rätt.
På med undertallrikarna och underlägget till bordsplatån ovanpå den 4 meter långa linneduken.
Vi har kortat ner bordet en smula så jag lämnade mittensektionen till bordsplatån kvar i kistan!
Kistan de ligger i är svinful.
Men praktiskt.
Och innehållet...
En absolut favorit som jag tänker behålla tills jag är minst 105...
Alla sektioner ligger i små lådor. Väldigt praktiskt faktiskt!
Jag hade 15 silverljus.
Hade behövt 16.
Orkade inte gå till butiken bara för det.
Så jag fulade mig.
Tog ett ljus i guld.
Tror inte att det märktes...
Eller...vilken är det?
Kan du se?
Den rosa skålen på en av uppsatsskålarna tog jag bort - skar sig med kvällens färgtema.
Satte dit en fågel som fick sitta i ett bo där istället....

2 kommentarer:

  1. Superläckert! I kvällsljus syns det inte så stor skillnad på silver och guld. Vi dukade i mörkblått och guld här hos oss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mörkblått och guld är också en vacker kombination. Här var det några skimrande låtsasfåglar som gick avgöra färgvalet... God fortsättning på det nya året!//Lena

      Radera