onsdag 2 januari 2019

Dukning i rosa och silver - nyårsdukning 2018

 Dukningen detta år gick i rosa och silver!  
Med litet rosa och silver tygblomblad strösslade över hela bordet.
 Duken gick, liksom tallrikar, i vitt. Men för övrigt var det silver och rosa. 
I bordsuppsatsen fanns silverfärgade grankulor. Samtliga ljus gick i ljusrosa. 
 På den mäktiga bordplatån (mitt bästa köp ever om jag får säga det själv) samsades både kandelabrar och bordsuppsatser.
 En liten metallfågel i rosa eller silver prydde de 22 stängerna som omger platån.
 Under platån hade jag lagt ett lager av rosa tyll.
 
 Jag hade hängt rosa silverstjärnor på alla kandelabrar! - Inget less is more så långt ögat kan nå! 
 Vattenflaskorna fick också plats på spegelplatån.
I taket hängde vimplar i rosa och lila. En av alla dessa vimplar som jag har sytt till något barnkalas men som sedan inte kommit till användning. Förrän nu då! 

19 rätter skulle serveras under kvällen, men bara 14 nere i köket!
Arvid och Sigrid hade dukat så fint på övervåningen!
Där skulle alla efterrätter intas!

4 kommentarer:

  1. Oh, vad vackert ni gjort det!
    God fortsättning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad jag blir glad av att höra!
      Tack detsamma!

      Radera
  2. Men vilken underbar nyars dukning!!!
    Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annica! Det värmer! Jag har hört genom Anders att Du sannolikt mår som Du förtjänar - ypperligt! Kul!

      Radera