söndag 21 april 2024

Queens gambit...

Sigrid och jag har tittat på miniserien "Queens gambit" med stor behållning under den gångna veckan.
Både Arvid och Sigrid gick ju på schack då de var yngre.

Det var ju 7-8 år sedan de, Arvid och Sigrid, tävlade.
Och som jag spelade själv också för övrigt.
Jag och Sigrid började spela.
Jag spelade ganska klantigt, det erkänner jag. 
Så började Arvid följa vårt spel. Ville han kanske ta över mitt spelande?
Det ville han ju gärna.
Han vann - tack vare en fritidsledare fick han en riktigt bra grundkunskap i spelet. Sigrid hade tyvärr inte samma fritidsledare. Schackklubben det gick på därefter hade ingen ledare som var i närheten lika pedagogisk som den som lärde Arvid (och alla andra barn i samma fritidsgrupp) att spela schack.

Nå nästa match spelade Sigrid och jag ganska jämnt.
Jag hade glömt hur roligt det var!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar