tisdag 17 december 2019

Göra plats för nya klappar....

För några månader sedan sade Arvid att han skulle ha mer rena ytor då han flyttade hemifrån. Jag kände mig litet träffad. Med all rätt. Jag har köpt på mig mycket vackert, främst i jugend - men nu ser man snart "inte skogen för alla träd..." 
Undertallrikarna var det inte så svåra att skiljas ifrån - jag har dessutom betydligt fler kvar. Och sådana som jag tycker ännu bättre om.
Men tallrikarna står ju inne i skåp och gör inte varken till eller ifrån ute i rummet. 
 Annat är det med alla kandelabrar. Men de tycker jag ju verkligen om. 
Allihop.
Med tungt hjärta satte jag ut dessa till försäljning.
Jag är inte alldeles ledsen för att det, hittills, endast är den femarmade som har hittat en köpare. I Finland. Så för första gången i hela mitt liv har jag sänd ett paket, stor som en flyttkartong (kandelabern är 45 cm hög) utomlands!
Många nya vindar här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar