onsdag 11 december 2019

Till minne av Alfred Nobel.

 Så var det den 10 december. Igen! 
 Jag skulle göra huvudrätten och mitt i allt kom jag på att jag nog behövde putsa silvret. Men 50% av familjen som höll på att storkna av hunger var det måhända inte den mest genomtänkta silverputsningen i världshistorien. 
Men det gick bra ändå. Sigrid har matteprov imorgon - Anders sitter och rättar hennes beräkningar hon gjort tidigare under kvällen.
 Det ser en smula ödsligt ut på bordet. Men jag ville att kandelabrarna verkligen skulle komma till sin rätt.
 Äntligen var maten klar! 
Denna fem-armade ljusstake kommer att fraktas till en köpare i Finland i slutet av veckan.
Litet vemodigt. Men jag har helt enkelt köpt på mig alldeles för många kandelabrar....Numera är här mer plottrigt än vackert - litet att man ser inte skogen för alla träd! Så nu får jag snällt sälja av innan jag kan köpa nytt (ja, eller gammalt då i mitt fall :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar