måndag 22 april 2019

Uppsala under påsken!

Vi skulle på middag till våra vänner B-J på påskafton!
De bor numera i Uppsala. 
 Eftersom jag kommer därifrån och mina föräldrar är begravda på gamla kyrkogården passar vi ofta på att ta en heldag i Uppsala då vi har vägarna förbi. 
 Alla dessa anrika caféer. Anders och jag tog varsitt glas Riesling i vårsolen.
Sigrid valde färskpressad äpplejuice, medan Arvid valde kall Caffelatte - inte alldeles jättebra, den var inte sötad - det är Frappé som är den där riktigt goda (och söta) kalla kaffedrycken.
Syrran ar inte hemma denna gång. 
När vi hade passerat föräldrarnas gravplats gick vi till Stabby Allé 20 - inget speciellt för de flesta kan jag tänka - men min farmor bodde där under hela min barndom. Så både hus och äppelträdgård väcker många mysiga minnen! 
Det är den gröna balkongen ovan som vi står på då mamma tar bilden nedan...för ganska länge sedan. Det är jag med tumme i mun, till synes litet rädd för min farfar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar