söndag 26 augusti 2012

Inskolning och hemmasydda stolsskydd till köksstolar.

 Vad gör man då man bara har 3-4 timmar till förfogande mellan lämning och hämtning på förskola respektive sexårsverksamhet, så att inskolningen ska gå så smidig som möjligt?
 Jag passade på att sy stolsskydd till köksstolarna
 Jag sydde dem med dubbelttyg  och sydde flärpar om 12 centimeter runt om. Väldigt fina och stilrena blev de. Sanningen är att jag har köpt "Gripsholmsrutan" på Svenskt Tenn att klä om dem i. Men innan jag törs ha dem klara ville jag först sy något enklare för att skydda stolstyget med. Detta tyg hittade jag på Åhléns, då vi var i Uppsala i somras. Cirka 4,5 meter totalt.

Jag tror att det har varit bra med en mjuyk start, för båda barnen verkar tycka att det är kul att komma tillbaka, även om de inte får störas efter hemgång - då måste de "passa på att leka med varandra eftersom de inte har sett varandra under hela dagen."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar