måndag 14 januari 2019

Avsaknad av lokalsinne!

Jag har alltid vetat om att jag har dåligt lokalsinne. Nu börjar jag fundera på om jag alls har något överhuvudtaget.
I fredagskväll var vi bjudna till en av mina barndomsvänner som bor i villasamhälle några kilometer ifrån centrala Stockholm. Jag beslutade mig för att promenera dit direkt från arbetet, då övriga familjen skulle komma med pendeltåget från ett annat håll.

Jag promenerade alltid till dem då jag själv bodde i Vasastan (för 10 år sedan visserligen men då bodde jag å andra sidan där i 10-11 år). Hur svårt kunde det vara?
Ganska rejält omöjligt skulle det visa sig.
Promenaden längs med strandlinjen (den som jag är van vid) kändes väldig mörk och enslig varför jag beslutade mig för att gå på mer upplysta gator....

Dålig idé.

GPS fungerar inte, jag kan inte omsätta var jag befinner mig i verkligheten med var jag befinner mig på kartan...
Till slut kom jag till mer folkrika ställen och kunde be om hjälp.
Sent omsider kom jag rätt.

Så när vi skulle hem. Samma historia - men nu är tre av fyra behäftade med samma problematik...
Vi började passera sjöar på väg till pendeltågsstationen som vi bara stött på en gång tidigare - och den gången hade vi gått helt fel....

Sigrid var den som först reagerade på att vi var på väg helt fel. Jag tror att hon har ett lokalsinne i nivå med övriga mänskliga varelser….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar