lördag 20 juni 2015

Ljus att hänga i taket på Harry Potter kalas

När det vankas fest i Harry Potterfilmerna brukar ljus sväva i luften i den stora matsalen.
Nå det där med svävande ljus får vi skippa, men väl ljus hängande mellan vimplarna.
Jag klippte 2-3 cm breda pappersslanor. Jag vek ner det översta 5-6 cm till andra sidan så att jag skulle kunna fästa ljusens fram och baksida med häftapparat då de väl satt där de skulle.
Sedan ritade jag först ljuset med svart tusch -en låga på vardera sidan av vikningen.
Jag fyllde i lågan med gul färg.
Därefter målade jag en liten orange oval i mitten.
Klart.
Sedan hängde jag upp alla ljus och häfta ihop fram och baksida så att de inte skulle ramla ned.
Häftningen gjorde jag papper mot papper - inte något tyg emellan - det skulle kunna innebärra timmar av arbete då jag väl ska ta bort ljusen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar