torsdag 12 september 2019

Plötsligt blodtrycksfall...

 Ibland blir man litet orolig. Jag vaknade upp i morse och blev alldeles yr då jag steg upp.
Allt snurrade och en obehaglig önskan att spy sköljde över mig.
Plötsligt blodtrycksfall hälsade sjuksköterskan.
Jag har lågt blodtryck, då jag var gravid undrade den som tog trycket om det var ett skämt under de återkommande blodtrycksmätningarna.
Jag har svimmat 1 max 2 gånger pga av detta men det var hur länge sedan som helst (åkte in till sjukhuset en gång, efter att någon undrat om jag kanske hade en hjärntumör...men efter nogsam koll kom man fram till ...blodtrycksfall).

Man blir alltid litet oroad när något som man inte riktigt kan kontrollera eller förutse drabbar en.
Förhoppningsvis är det som vanligt imorgon.
Nu ska jag lalla in i köket och ta litet kaffe. Eller nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar