söndag 19 juni 2022

På kalas

Min kollega K har fyllt 60 år - så också hennes man K.
De fyller i april med nio dagars mellanrum.
Men festen hölls i juni.
De har en lägenhet i centrala Stockholm.
Men det är i det underbara huset i Strängnäs med sjöutsikt som de tillbringar all ledig tid.
Och det var i Strängnäs festen hölls.
Vi var bjudna hela familjen men Arvid hade kvällspass på sitt sommarjobb.
Då valde även Sigrid att stanna hemma.
Så det blev Lena och jag som åkte.
Jag hade erbjudit mig att köra i båda riktningarna, men Lena propsade på att köra hemvägen.
Sagt och gjort - det blev jag som kunde njuta av vinet denna gång.
Vi turas om så att det blir ungefär varannan gång som man är vindrickare, varannan gång chaufför.
Vi hade ordnat en provning åt K och K.
De skulle avgöra vad som var champagne och vad som var cava i de par av glas de fick.
En hade rätt - tips på vem är att hon är duktig på kemi och matematik.
De tre sönerna höll ett mycket fint tal - skratt, tårar och eftertanke. Toppenbra!
Efter att ha varit ostadigt på väderfronten hela dagen blev det soligt och fin på kvällen.
En tipspromenad på temat K och K ingick.
Det var svåra frågor - det fick bli att chansa en del...
Man gick i par med den person man hade till bords under middagen.
Efter tipspromenad väntade Kahoot på temat K och K.
Även här svåra frågor.
Lena kom på tredje plats!
Men hela tiden lockades man ut till utsikten över Mälaren.
De här junikvällarna är så unikt vackra.
Tack K och K för en toppenkväll!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar