lördag 11 mars 2023

Tonårsföräldrar agerar chaufför och kartläsare i vinternatten ..



Var det något jag själv uppskattade när jag var ung var att mina föräldrar, min pappa alltid kom och hämtade mig då jag hade varit ute sent.

Som förälder inser jag ju idag att det inte enbart är för att ge barnet optimal service. Det är väldigt skönt att veta att barnet kommer hem tryggt.

Till skillnad från min pappa saknar jag fullständigt lokalsinne. De gör dessvärre Anders också. Därför fick båda ta oss iväg, ena bakom ratten och andra som kartläsare. Till något ställe i Västberga denna gång.
Pratade med en kvinna och en väktare utanför. Kvinnan hade en son därinne som hon väntade på. Hon hade sett väldigt mycket gruff ute medan hon väntade så det var sista gången sonen fick gå dit. Väktaren, en väldigt mild och vänlig för övrigt - passade inte alls in på nidbilden av en i sitt gebit, sade att det var de bråkiga hon såg, de lugna som betedde sig fick ju vara kvar därinne.

Och där kom han så vår Arvid och en kompis. Nöjd efter en rolig kväll med hög musik.
Jo, det kommer att bli fler kvällar som denna. Någon gång tidigare har han tagit tåget med kompisarna. Men vi vill nog gärna hämta ändå. 

2 kommentarer:

  1. Jag blev ofta också hämtad.
    Tur att det finns ansvarsfulla föräldrar som ni!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo. Arvid börjar oroa sig litet för att åka hem de dagar han jobbar sent i sommar. Och det är väldigt mycket skjutningar just nu. Även här. Var ordentligt gruff vid pendeltåget förra veckan då jag var på väg hem. Så sena kvällar. Då hämtar vi. Även om det är sommar...

      Radera