måndag 28 augusti 2023

Middagsbjudning i rosa med E.

Så vem var det som skulle komma på middag denna gång?
Ja förutom Anders då! :)
Det var E. Skyn hade öppnat sig då han skulle komma. Anders tyckte att han såg något nere på grusvägen som vi brukar gå på innan vi sneddar upp på vår tomt, en ganska stor människa. Men denne gick förbi så det måste ha varit någon annan.
Men var var E.?
Han brukar vara punktlig och ägare av ett gott lokalsinne.
Dessutom hade han skickat ett meddelande då han gick på tåget.
Han hade fått för sig att vårt hus var gult, men det var något som inte stämde med det gula huset (ja, förutom att de som bodde där inte var...vi).
Nå till slut blev det rätt.
Vi fick faktiskt avsluta kvället för att ...sista tåget skulle gå, jag är än i denna dag osäker på att han verkligen hann med. Men jag tror det!
Det var som Anders uttryckte det - vi var nog alla på riktigt partyhumör!
Även Sigrid hängde på hela kvällen!
Kul!
Men så är hon också familjens nattuggla.
Anders hade inte anordnat vinprovning, utan vi tog dem allteftersom att en flaska tog slut.
Rosévin för hela slanten.
Egentligen är ingen av oss särskilt förtjusta i rosévin, det var mer för att upprätthålla temat för kvällen - rosa.
Men vi tyckte alla tre, där och då, att roséviner är ju riktigt gott!
Jag undrar om det helt enkelt berodde på stämningen - det var som att vi var utomlands, svårt att förklara. Men min följdtanke av detta påstående är att jag är inte så säker på att vi verkligen skulle hylla någon av vinerna vid något annat tillfälle.
Tom efterrätten mazarinkladdkaka - gick i rosa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar