lördag 8 december 2018

Silver- och mässingsputs!

 Det finns nackdelar med att ha "det dukade bordet från förra seklet" som en favorithobby.
Dels att hitta utrymme att ställa sakerna på.
Sedan kommer ju...att putsa metallerna!!!
 Så här lagom till jul vill man ju dessutom att allt ska skina extra!
 Våra matbutiker i närområdet har dessutom slutat saluföra putsmedel. Då jag frågade var det fanns numera i butik(erna -  jag har varit på 3 stycken här) tittade expediten frågande på mig : "Jag vet inte ens vad det är för något!!!"???
 Nå en flaska finns kvar i hushållet, sedan får jag nog vidga mina inköpsvyer.
 Men det blir fint!
 Jag kan bli patetiskt lycklig av, vad jag tycker, riktigt vackra saker från jugend tiden. Så det är ändå ett kärt besvär.
 Det är bara det med röda rosetter som är putsat ännu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar