onsdag 19 december 2018

Julpyssel på barnens skola!

 Varje år runt jul har de en eftermiddag (nu, heldag då barnen var yngre) med pyssel. Även vuxna får pyssla (till självkostnadspris). Detta år är de på samma skola. Vilket onekligen underlättar.
 Arvid och Sigrid gjorde egna ljus. Både Sigrid och jag blev nog litet förvånade över att jag INTE ville pyssla detta år. Jag tyckte helt enkelt att det var såååå skönt att bara sitta bredvid och göra ...ingenting.
 
Jag tror att efter hela året, en känslomässig bergochdalbana, med båda föräldrarnas bortgångar som rejäla tyngder är det skönt med litet hederligt reflekterande. 
 Under tiden körde Arvid och Sigrid vidare, nu med smällkarameller
Visst har de vissa likheter, mina tvenne ättelägg? Såååå sööööööta.
 Tillsammans med Arvids kompis T och Sigrids kompis Ch...gjorde de märkliga pappersfigurer. Som blev riktigt bra!
Vilken kreativitet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar