lördag 23 februari 2019

Bordsuppsatser på Hallwylska museet!

 På Hallwylska museet har de en utställning om bordsuppsatser just nu.
 Jag tror att den började igår, fredag.
 "Alla dessa dagar som kom och gick inte visste jag att det är livet" - Är det något jag lärde mig i fjol så var det att livet på intet sätt är oändligt... eller utställningar heller för den delen.
Igår morse såg jag en blänkare i DN om denna utställning.
 Eftersom Arvid och Sigrid hade tennis tills ganska sent och Anders skulle jobba länge tänkte jag.... 
 ...jag använder min friskvårdstimme, travar dit efter jobbet och kommer ändå att komma hem i god tid.
 Sagt och gjort! Det dukade bordet ligger mig verkligen varmt om hjärtat - jag blir alldeles varm av av att se allt det vackra. Ja, egentligen var det kanske det (för Hallwylska) vanliga möblemanget som verkligen väckte min glädje.
 Väggar med dylika snickerier skulle sitta fint hemmavid! Jag går verkligen runt och njuter.
 För att inte tala om alla tavlor - mycket Holländskt 1600-tal.
 Den gamla kägelbanan
 Sakta men säkert började jag närma mig ett av mina absolut största intresse - dukningsattiraljerna. Så vackert! 
 Här skulle jag kunna stå i timmar!
 
Anders hade faktiskt beställt 4 undertallrikar, 35 cm i diameter (i nysilver dock, inte äkta) som såg ut som dessa. På Oscar och Clothilde. I mitten av januari redan så att det garanterat skulle komma i tid till min födelsedag. 
Vi kunde följa frakten. 
Så upphörde paketet. Poff. 
Då jag kontaktade fraktbolaget, meddelade de att Oscar o Clothilde hade återkallat paketet.
 
När jag kontaktade OoC hade paketet försvunnit. Det fanns inte längre några tallrikar i den storleken... Märkligt. Anders ville köpa något annat. Men jag ville inte ha något annat. Vi får avvakta tills det finns något liknande att köpa via någon auktionsfirma. Men OoC är jag fortfarande förundrad över. 
Hur tänkte de? 
Om varan var slut, hade det inte varit enklare att meddela det redan från början? Små vita lögner som får folk att tappa förtroendet för avsändaren av lögnen är något jag har ganska svårt för i vanliga livet också. 
Hur dum tror de att jag är?
Åter till Hallwylska - detta och är ett av mina två favoritmuseum! Det andra är Nordiska museet. Ja, sedan finns ju Frick's i New York (som Hallwylska fast i megaformat)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar