söndag 17 februari 2019

Dukning a la Oscarsgalan

Vad som är roligt med att duka är väl variationsmöjligheterna. Jag kan fundera på en dukning i flera veckor. Och verkligen njuta av det.
 Oscarsgalan för mig är mycket svart och vitt och guldiga detaljer.
Så på med den största svarta linneduken som bas och en röd löpare över den.
Tallrikar i svart.
 Eftersom det just varit alla hjärtans dag låg servettbrytningen 
"hjärta på höjden" bra till i minnesbanken.
 Selterglasen gick i rött.  
Jag hade redan från tidigare köpt in en smärre arsenal av filminspirerade saker. 
 De kom väl till pass.
 ...och det var ju sagt Oscarsgalan som var förebilden. 
 Mina jugendjardinjärer smälte in bra!
 ...liksom ljusstakarna från samma epok.
 På stolsryggarna hängde hjärtan. Jag är såååå glad över alla dekorationer som jag har sytt över åren.
 ...de kommer väl till pass. Även alla dessa vimplar - men vet aldrig när de behövs... 
  Anders hade anordnat vinprovningar. Mer om detta senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar