måndag 11 februari 2019

9 februari anno Domini

 Så var det dags att fylla år igen!
Jag skulle ljuga om jag påstod att jag låg och drog mig tills övriga familjemedlemmar kom med kaffe - jag fick slinka ner i sängen igen när alla andra väl hade vaknat! :)
 Medan jag låg och tryckte i sängen fixade Arvid fattiga riddare och Sigrid smoothie. Det var Arvids idé att göra något extra v frukosten. Lille Arvid, han har blivit så stor och omtänksam.  
 Så förflöt dagen på ett lugnt och stilla sätt - litet joggning på plaskvåta cykelvägar och bokläsning framför brasan. Och läsning av gratulationer på olika sociala medier. Vad nästan löjligt glad jag blir av att bli ihågkommen på MIN dag. Ja, bli ihågkommen överhuvudtaget förstås, varför hymla. 
 På kvällen hade Anders gjort oxfilé med tortellini (och tryffel) och lingonkaka. Sigrid hade bakat sina specialkakor - sååå goda! Hon är också stor nu. Och väldigt omtänksam.
 Med gemensamma krafter hade de dukat bordet - svart duk, gula servetter, mörkgröna kandelaberljus,  orange och röda rosor och "mellofärger" på de tjocka ljusen. 
 Anders läser högt om vinet: 
 Det absolut dyraste vin jag någonsin druckit. Mer om detta i ett senare inlägg. 
Stort tack för en jättefin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar