onsdag 12 juni 2019

Den lille fede!

Hann precis tillbaka till hotellet, duscha och byta om innan det vara dags att ta mig ut igen.
Man hade valt en restaurang som helt klart var av bättre kvalitet.
Såååå gott!
Vi serverades sex rätter.
Och tre olika viner.
Sommelieren beskrev vinerna utförligt mellan varven. 
 Jag hade inte träffat någon annan av deltagarna tidigare, men de var väldigt trevliga. Denna kväll var det bara de inresta svenskarna (3 st), norrmännen, finländaren och tyskarna (!!) som var på plats!
 Vi fick ganska mycket vin. Jag (och de flesta med mig) smuttade bara. Stor skillnad mot om vi åker iväg på något i Sverige. Då skulle vi själva få finansiera eventuella alkohol val ur våra privata plånböcker.
 Förrätt soppa på vårprimörer. Vitt vin från södra Frankrike8 hörde inte exakt varifrån)…
Nästa rätt: Forell under  hollandaise sås. Ugnsbakad rotfrukt och riven rädisa till. 
 Vad kötte var är jag osäker på, morotspuré och ugnsbakade morötter och fläderpuré till.
 Chévreost på en tunn skiva mörkt bröd ringlad honung över och skalad och skivad gurka vid sidan av.
Efterrätten missade jag - rabarber.
 Otroligt trevlig stämning.

2 kommentarer:

  1. Wow, låter så trevligt och gott! Dessutom bra stämning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du säger - då känns det som att jag har lyckats återge det på ett bra sätt! För det var verkligen toppen!//Lena

      Radera