torsdag 13 juni 2019

Konferens i Köpenhamn!

Dagen D. Idag skulle jag (och andra) hålla föredrag. Innan, hemma i Sverige, hade jag varit jättenervös inför detta att få frågor på danska. Frågor vars innebörd jag inte skulle förstå.
Jag hade försökt både låna och köpa talböcker, för att vänja mig vid danska. Men då jag väl startade talböckerna var de på svenska, eller i textform. Väldigt enerverande. 
 Så under middagen under gårdagskvällen släppte så all nervositet. Jag gick igenom vad jag skulle säga under den otroligt lyxiga frukosten, där förövrigt ingenting saknades.
 Jag hade fått någon inre harmoni som jag inte kan beskriva, det kändes bara bra!
 Den gemytliga stämningen gjorde sitt till!  
Det gick bra! Och det var för övrigt en riktigt givande konferens! Jag skulle svara på frågor samtidigt som en herre från Finland. På engelska, då han var finsktalane. Inte ett danskt spörsmål i sikte!!! Puh!
I pauserna pratade jag en del med våra grannar från söder. Men då talade EXTRA tydligt och LÅNGSAMT. Eller på engelska. Men det känns litet som ett nederlag. Man vill förstå sina grannar.
Smörrebröden efteråt smakade toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar