lördag 8 juni 2019

Nationaldagen!

 Så var det dags att träffa våra vänner fam. B. 
Vädret var toppen varför vi dukade i det litet skuggigare hörnet på altanen.
 Eftersom det var nationaldagen hade vi klurat ut att vi skulle bjuda på "svensk" mat. Ursprungstanken var
S.O.V (en utveckling av S.O.S. Sill, Ost och Snaps - vi dricker ogärna snaps, men desto hellre vin...)
Smörgåstårta (ska ha sitt ursprung i Sverige på 1950 talet)
Rabarberpavlova
 Fotograf för just denna bild: Anders :) 
 Dock fanns inte ingredienserna till smörgåstårtan i butiken, varför det fick bli ugnsbakad lax med tillbehör istället.
 Det funkade det också!
 Jag är VÄLDIGT förtjust i rabarberpavlova. Det är jag ensam om i vår familj - de övriga familjemedlemmarna har helt fastnat i chokladträsket. Jag är inte jätteförtjust i choklad. Kanske för att det gav mig många finnar som yngre... Jag vet inte - men jag är helt enkelt inte stormförtjust i choklad. 
 Det var såååå trevligt. E. skulle jobba dagen därpå varför vi tänkte att vi får nog sluta ganska tidigt. Ett tu tre hade en ny dag smugit sig inpå oss...
Det blir lätt så ibland!
Stort tack för en mycket trevlig kväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar