onsdag 21 juni 2023

Sigrid åker på konfirmationsläger till Assisi

Litet traumatiskt - Sigrid ska åka på konfirmationsläger. Och vara borta i 8 dagar.
De ska vara en dag i Rom för att sedan ta sig vidare till Assisi.
Roligt - men det längsta Sigrid någonsin har varit borta från oss övriga är 2-3 dagar på somrarna. 
Åtta dagar.
Puh!
Men det blir bra!
Och säkert jätteroligt.
Sigrid och jag steg upp 02.30 (Anders var bortrest och Arvid hade haft en lätt känning av migrän kvällen innan så han resonerade att det var vettigare att han sov ut än utvecklade en fullskalig migränattack av för litet sömn).
Jag hade oroat mig för att inte hitta.
Så till den grad att jag redan igår tog pendeltåget in till centralare delar av Stockholm för att växla till Euro, för att slippa riskera att detta skulle tillföra än mer stress på morgonen.
Rätt tänkt.
Givetvis körde jag fel där på morgonkvisten - men ett tu tre var vi tillbaka på motorvägen.
Sigrid hade sovit en timme under natten.
Hon var trött, men än mer förväntansfull och glad!
Hon ska dela rum med en av sina kompisar - skönt det också!
Nej inte heller hemvägen gick utan problem - först skulle jag ju hitta bilen!...
Sedan hade jag problem att komma ut från Arlanda - GPSen hade hakat upp sig på att hitta parkeringshuset som jag parkerat i och hade inte en tanke på att ta mig hem - insåg jag efter att ha varvat samma rondell 4-5 gånger...
Det är just nu tisdag lunch - Sigrid har just ringt - de har landat i Rom! Allt har gått bra!
Skönt!
Gulle Sigrid!!
När jag skriver detta är det onsdag morgon.
Igår hade de varit uppe i kupolen på Peterskyrkan. De bodde i ett kloster intill Vatikanstaten.

Allt var topp.
Det hade varit varmt på natten så vår vanliga sjusovare hade sovit 5 timmar.
Men var vid gott mod!
Hon hade väckt sin kompis under natten med att prata i sömnen: "Vi måste hämta fler resväskor!!!"
Då hade kompisen vaknat ordentligt.
Vad sa' hon???
:D
Vår lilla Sigrid!!
Nu på morgonen har hon ätit favoritmat: Croissant, nutella och päronjuice som smakade päron. Vad kan gå fel med en sådan start?! :) 
 

2 kommentarer:

  1. Känner igen känslan från när mina barn var i den åldern. Allt går säkert bra, hon verkar vara en klot tjej.
    Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma Lena! Jo men litet tomt känns det.

      Radera