lördag 28 oktober 2023

Avskedsfika på jobbet...

Så skulle någon sluta.
Jag erbjöd mig raskt att fixa det hela: presenter, dukning och bakning. Men flaggade dock för att jag var  ganska kass på att baka varför det vore fint om fler ville ta sig an denna del.
Vek "trollkarlshattar" av servetter hemmavid.
En kvinna till erbjöd sig att baka - sjukdom stoppade effektfullt detta.
Nåväl, dagen till ära hade jag fått till det - morotskaka - håller nästan på att få hybris här men kakan blev alldeles lagom gräddad och toppingen flöt inte ut!
Fantastiskt!
Han som slutade bad om att få ta med sig kakan hem. Jag blev jätteglad - det händer inte ofta att någon vill ta i mina bakverk frivilligt. Idag messade han: Han hade tänkt äta den på fredagen - skulle bara smaka litet mer av den i torsdags då han väl var hemma. Ett tu tre var allt borta!
Kul!
Tråkigt att han slutar dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar