måndag 23 oktober 2023

Middag hos familjen J.

Det första som mötte oss var en liten dörr till familjens minsta inneboende... :)
Jag blev fullständigt golvad av dukningen.
Vit duk, halloween spindelnät som en rem över bordet - och små rosa blad och blommor som täckte hela bordet.
Fantastiskt!
Temat var från Charles Dickens Great Expectations - det kvarblivna bröllopsbordet efter att mitt miss Havisham blivit dumpad framför altaret.
Något som hon uppenbarligen inte tog särskilt bra!
Familjens yngste hade varit och övat klädsim under dagen! Vad lång han har blivit!
Ost och kex i, självfallet en box med lämpliga attiraljer!
Värdparet!
De rosa småblommorna fanns med överallt - från rosenbusken cherrie tyckte jag att D. sade. 
Jag hörde inte så noga - hade fullt sjå att ta in alla synintryck!
Något som Anders pratar om är tydligen ganska litet....
Den första kvarten var det nog detta man såg av mig - fjättrad bakom mobilkameran.
Jag släpper inte kameran för ett ögonblick...
Förrätten blomkålssoppa med pilgrimsmusslor.
Så snart jag har släppt kameran...
Värden.
Inte nog med att dukningen var fulländad de är ruskigt duktiga på matlagning dessutom!
Och trevliga - men det är ju kanske en förutsättning för att man alls väljer att umgås - att man trivs i varandras sällskap.
Färserad kalkonfilé med svartrötter och apelsinsås...Vad säger man om det?
Slurp!
Och vinet - mmmmmmmmmm.
Vi har haft litet otur med "döda" bordeauxer på senare tid - ingen fruktighet så långt ögat såg - men kanske att vi ska försöka igen!
Anders såg härligt avspänd ut därinne i sitt hörn. Ända hade han en bilkörning hem framför sig - något som inte brukade inge annat än stress tidigare. Nu är han ganska bekväm bakom ratten - vilket märks. 
Efterrätten mjukpepparkaksborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar