måndag 18 december 2023

Middag med Murder a la carte

Jag hade köpt ett rollspel med mord på menyn!
Spelet utspelade sig på ett tåg som hade fastnat i snön 1925.
En person hittades mördad.
En av oss andra var mördaren.
Vilka var vi då?
En man från Turkiet
En amerikansk kvinnlig journalist
En skotsk släkting till den döde
En irländsk dandy
Hans fästmö en it-girl a la 1925
En nunna...
Jag var "lekledare"
Bordet var dukat!
Vad som var så himla kul var att ALLA hade verkligen ansträngt sig.
Alla var taggade!
Och det är ju egentligen det viktigaste!
Man kan duka tills man är alldeles blå, utan gäster som verkligen bjuder till kan en bjudning bli ganska misslyckad!
Skådespelet skulle pågå under tre rätter.
Vi hade 5 olika serveringar.
Skotten serverade de alkoholhaltiga dryckerna.
Nunnan och herremannen från Turkiet bekantar sig med varandra...
Jag visste inte heller vem som var mördaren...
Sakta började ledtrådarna leda oss åt rätt håll!
Skotten tog också bilder.
Efterrätten - polkagriskladdkaka!

Hälften av (oss) närvarande tydde ledtrådarna rätt!
Kul! Det är roligt när man faktisk har förutsättningar att lösa mysteriet.
Jag har aldrig spelat något liknande tidigare.
Men detta rekommenderar jag (Lena) varmt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar