tisdag 5 december 2023

Tomtar på loftet...eller åtminstone i huset...

Jag har köpt ganska många tomtar över åren... Under större delen av året ligger de på vinden.
Men i december...
Min första fick jag av min farmor då jag var 5 år. Fortfarande litet av en favorit.
Tomtefar och tomtemor.
Jag har stickat tomtenissestrumpor och hängt på en lina.
En tomte hänger i trappen.
En hel grupp tomtenissar i halm.
En tomte på 120 cm, de andra två är på 60 cm.
Tomtar på rad.
Tomtar på tomtestrumpor.
På bonader...
En till bonad.
Är det jul så är det...
En tomte på motorcykel (min pappa köpte den - nu har ljudet gått sönder men förut stämde den upp till ett hiskeligt bröl om någon nös eller klappade händer).
En tomte under granen.
En till tomtar på rad.
Ingen jul utan något av Jenny Nyström.
Pyssel från det att barnen var små.
Småljusstakar med tomtar.
Två tonmtar ena virkad, andra tovad.
En tomte som flyger ballong.
Och så tomten utomhus som klättrar utanför vårt köksfönster...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar