lördag 18 februari 2012

Min födelsedag!

Hur omoget och barnsligt det än låter värnar jag än i denna dag om min födelsedag. Jag älskar att bli grattad på min födelsedag. Då en gammal kompis från universitetstiden sänder ett grattis-sms blir jag löjligt glad, liksom då svärfar eller barndomskompisen gör likaledes. Eller då mamma har förhört sig redan kvällen innan om vilken tid hon kan ringa och sjunga. Eller syrran. Höjdpunkten är nog då Anders, Arvid och Sigrid klämmer i vid tårtan - lingonkaka (min älsklingstårta, ber om den varje år). Jag blir riktigt rörd. Tänk två av dessa individer fanns inte ens för mindre än sex år sedan. OCh nu står de här och sjunger för - M I G!!!!
Anders hade köpt fem servettbrytningsböcker. Som Ni kanske har anat så är detta med servettbrytning något som ligger mig varmt om hjärtat. Han hade inte kunnat komma mer mitt i prick. Så glad jag blev!!! Jag älskar Dig Anders!!!

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg, och ett sent men välment och varmt GRATTIS från en annan universitetsbekant, som detta år HELT har missat massor av bemärkelsedagar i början på året... Jag har nog flängt runt lite för mycket med stressiga jobbresor, och datum har liksom fallit ur minnet.

    Men vilket fint firande det ser ut att du fått! Och även en duknings- och servettbrytardrottning kanske måste få lite ny inspiration då och då, och så omtänksamt av Anders att leta på dessa böcker!

    Jag hoppas du fick en genomfin dag och hurra, hurra i efterhand!

    Kramar till er alla från
    Helena och gänget

    SvaraRadera
  2. Tack Helena!!!!
    Nå, jag menade inte att jag blir urbesviken och tvärförbannad om någon dristar sig till att råka glömma det hela - även om jag ringde min pappa dagen efter och undrade varför... :-D

    Kram,
    Lena

    SvaraRadera