lördag 25 juli 2020

Cykling

Jag har känt mig lite begränsad sedan jag slet/skruvade sönder gängorna på min nya cykel förra året. Resultatet blev att pedalen inte satt kvar. (Övriga familjen tycker att mycket går sönder i min direkta närhet.)
Cyklingen har därför överlämnats till Lena, Arvid och Sigrid.

Nytt material har beställts hem och jag har gjort trevande försök i att fixa det - men det vill sig inte.
Efter googlande hittade jag en cykelreparatör inom sommarledigt gångavstånd, 7 km.
Tog en promenad dit med cykeln och redan på måndag ska cykeln vara klar för hämtning.
Det är så klart så jag ska göra - ta cykeln till verkstad direkt!
Gränsen för vad jag klarar går vid punktering och slangbyte.
Byte av vevparti blev övermäktigt....

1 kommentar:

  1. Härligt att cykla, men inte när det krånglar.
    Trevlig helg till hela familjen!

    SvaraRadera