lördag 28 november 2015

Jultomtar på rad av toalettpappersrullar!

 Rött silkespapper, vitt pappersband, toalettpapper, ansikten ritade av Sigrid...
Ganska snart har ett nytt julpynt tillkommit.
Visst blev de fina!
På ett rött silkespapper (fel färg på bilden). Fäste jag 12 toalettrullar med klister. Jag rullade samman alla och delade på dem. Alla lösa delar vek jag in.
Det som utgjorde nedre delen av tomtarna vek vi (jag och Sigrid) ihop på mitten så att det blev benen.
På ovansidan gjorde Sigrid ansikten som hon klistrade på. Och skägg av bomull på hälften av dem.
Jag gjorde mössor av silkespapper över med avslut som en smällkaramell.
 Gjorde två hål ca 0,5 cm från nedre botten vari jag trädde vit piprensare.
Vi gjorde hål på båda sidorna långtupp i ena delen av den rödklädda toarullen.
 Däri satte jag i en 5 cm lång vit piprensare. Som jag snodde runt sig själv och sedan runt ett grönt band. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar