lördag 10 mars 2018

Hollywooddukning eller dukning a la Oscarsgalan

 Några kollegor skulle komma på middag. Eftersom Oscarsgalan nyligen har passerat revy tänkte jag att det kunde vara ett roligt tema.
 Det var inte en stundens ingivelse - mycket av "rekvisistan" hade jag faktiskt köpt på nätet...
 Basduken var en svart linneduk med en röd duk längs med hela bordsmitten. I bordets mitt låg även en guldig duk för att lycxa till det litet extra.
 Färgerna för kvällen var svart rött och guld. Kandelabrarna var i mässing med röda ljus. 
 Servettbrytningen var den japanska kronan
Stolsryggarna var prydda med luvor eller kronor i
...guld!
  Även selterglasen gick i rött.
 Två Oscarsstauetter fanns också på bordet...
 Jag hade gjort ett blomsterarrangemang, av 27 röda rosor som jag stuckit ner i grön oasis. 
 På vinskåpet och på någon dörr fanns också den gode Oscar. I taket hängde guldfärgade vimplar/flaggspel.  
 Från taket hände 24 hollywoodinspirerande spiraler
 Bordet börjar bli iordningsställt.   
 Girlangerna från taket i köket.
 Köksingången. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar