lördag 30 juni 2018

Dukning inför Arvids tältparty

  Så var det dags för Arvids tältparty. Egentligen skulle han ha det på sin födelsedag, 1 juni, men feber och migrän kom emellan.
Denna gång skulle 7 killar tälta på vår tomt. På agendan stod rollspel! 
Jag var eld och lågor och tänkte att "Oscarsgalan" kunde vara perfekt inramning till rollspel, svart duk med röd löpare, Oscarstatyetter...
Arvid spände ögonen i mig och utbrast: "Glöm det mamma!"
Hmmmm….
 Så någon månad senare kläckte jag tanken: "Om jag skulle duka tema tältning?..."
Arvid accepterade.
Här gällde det att tona ned sig...
Grön duk med säckväv över sig...?
Toppen!
 Menyn var hamburgare. Skulle serveras i korgar. Servetterna var brutna som granar.
  Några i ljusgrönt och andra i mörkare grönt!
Sigrid! 
I taket hängde vimplar...
 ...och granar... 
 Alla mina idéer föll inte i god jord.
 De med rosor fyllda jardinjärerna skulle bort... 
 Granarna fick stanna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar