torsdag 23 december 2021

Dan före...

Som för så många andra hushåll kan dan före dopparedagen bli litet hektisk.
En vattenläcka under hösten gjorde att vi inte ens kom åt julsakerna förrän i mitten av december.
Men därefter har det gått undan.
Laxen är på gravning i kylen och det mesta av maten är på gång.
Anders och jag ska just trava iväg till stora mataffären och handla (nej ingen bil, vi ska ju upp till 15.000 steg per dag och det funkar inte om vi tar bilen.... :)) vad som är kvar av matinköpen.
Barnen ville ha pengar att handla kläder för - har köpt litet ändå för att det inte ska bli alltför tunt under granen. Men det är redan klart.

Sedan är det Anders och mina presenter...
Anders har köpt något till sig (från mig...) på en butik där han ska hämta ut deras vara idag. Beställningssortimentet.
Jag har hört att det är något spanskt i den dyrare klassen - det är ju trots allt en julklapp.
Jag vann en budgivning (från Anders...) igår  kväll på en auktionsfirma i Sundbyberg. De har uthämtningstider mellan 13-15 idag så i eftermiddag ska jag bege mig dit.
Så har vi också litet spännande under granen.

Pepparkakorna är slut.
Köpa eller baka nya?
Valet var enkelt.
Sigrid och hennes kompis ska baka nya idag.
De gjorde nya bounties igår...
Efter skolavslutningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar