söndag 5 december 2021

Vintermiddag hos barndomsvännen

 
Egentligen skulle vi alla tre barndomskompisar träffas. Med våra respektive. Hemma hos C. och C.
Men så fick J. och S. förhinder.
Den planerade rundvandringen i Stockholm med C. som ciceron sköts på framtiden.
Men middagen kvarstod.
Jag hade alla fel på vinprovningen.
Tycks vara min nya standard! :)

Däremot var det en riktigt trevlig kväll. 
Så trevlig att då jag kom mig för att gå på toaletten tittade jag för första gången på klockan.
Den hade passerat midnatt med råge!
Var hade tiden tagit vägen?
Går det alls pendeltåg så sent???
Anders tittade nu på sin mobil för första gången på hela kvällen.
Sigrid hade lämnat flera meddelanden.
Arvid hade migrän och hade spytt flera gånger. Var vi på väg  hem?
Nu fick vi bråttom!
Men kvällen gav verkligen mersmak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar